AH_Header2

We gaan allemaal weleens naar de ‘appie’, ‘de ap’, ‘de ah’ of toch gewoon de Albert Heijn. Deze supermarkt, erg herkenbaar aan de opvallende kleur blauw is niet meer weg te denken. Op 27 mei 1877 neemt.. je raadt het al, Albert Heijn, de kruidenierszaak van zijn vader over. Pas in 1966 komt er voor het eerst een logo, de krakeling. Deze werd ontworpen door James Pilditch en John Harris van AID. In 2003 is Albert Heijn dit logo gaan verwerken in de huismerkproducten. Het logo werd in het wit afgebeeld in een blauw huisje. In 2006 werden deze veranderingen doorgevoerd in de rest van de huisstijl, het werd het officiële nieuwe logo. Albert Heijn maakt onderscheid tussen de verschillende soorten winkels door middel van het logo. Zo wordt er ‘XL’ achter het logo geplaats bij een XL-winkel en ‘to go’ bij een AH to go shop. Wat vinden jullie van het logo van Albert Heijn? Meestal wordt er gezegd dat blauw een ‘koude’ kleur is. Zijn jullie het hiermee eens?

Header3_ah