header2

Het Animal Planet logo heeft in 2008 een nieuw uiterlijk gekregen. Het maakte zijn debuut tijdens een van de meest bekeken shows op het kanaal namelijk: “Puppy Bowl”. Animal Planet is onderdeel van Discovery Channel en zij besloten om de wereldbol en olifant weg te laten en te gaan voor een nieuwe identiteit. In de nieuwe indentiteit moest het “dierlijke lef” meer naar voren komen. Het nieuwe “jungle-achtige” ontwerp maakt gebruik van drie tinten groen en verschillende grootte fonts. Daarnaast werd er een nieuwe slogan aan toegevoegd: “Same Planet, Different World”. De bedoeling van de make-over was om meer volwassen kijkers te trekken naar het tv kanaal. De nieuwe identiteit is ontwikkeld door het grafisch ontwerp bureau: Dunning Eley Jones, afkomstig uit London. Dit grafisch ontwerp bureau is onderanderen bekend van projecten voor: Sony, BBC, Disney en Rolls-Royce. In samenwerking met andere Britse bureaus ( Lipsync, Duke en Milton Mordue ) zijn ze de uitdaging aangegaan. Het doel was om de waarden van het tv kanaal terug te laten komen in het logo. Het logo moest speels, emotioneel, meeslepend, onderhouden en het instinct van dieren tonen.