headerblokker2

Blokker is een hele nieuwe weg ingeslagen met een nieuwe huisstijl en winkelinrichting. Het doel hiervan is succesvoller worden door de winkels en de verkoop via internet bij elkaar aan te sluiten.

De nieuwe huisstijl is in een erg korte tijd ontwikkeld. Marketingdirecteur Robert Bohemen (afkomstig van de Bijenkorf) tradt op 1 februari van dit jaar in dienst en is toen pas gestart met de ontwikkeling van de nieuwe identiteit. Hij schakelde hiervoor Studio Groundfloor in. De studio werd bijna zes jaar geleden opgericht door VBAT als een antwoord op ‘veranderende behoeften in de markt naar een lagere kostenstructuur, extra service en hoogwaardige kwaliteit’. Gezien de korte tijd waarin de nieuwe huisstijl voor Blokker ontwikkeld moest worden, is ervoor gekozen om een samenwerkingsverband aan te gaan met verschillende interne teams en freelancers. Dit alles werd gecoördineerd door Studio Groundfloor. Blokker en Groundfloor hebben samen fantastisch werk afgeleverd! Het logo is een stuk opener en toegankelijker dan zijn voorganger. De oranje kleur is ook weer in het nieuwe logo aanwezig. Al zal het niet meer zo heftig aanwezig zijn als in het oude logo.