DC Comics is een van de grootste Amerikaanse uitgevers van comics in de wereld. DC begon als onderdeel van Time Warner en is verantwoordelijk voor strips over beroemde personages als Superman, Barman, Wonder Woman, The Flash, Green Lantern, Aquaman, Green Arrow en hun team genoten in de Justice League of America. DC Comics is samen met Marvel Comics al jaren marktleider in het produceren en uitgeven van comics.
Eind mei heeft DC Comics hun nieuwe logo gepresenteerd. Dit to grote opluchting van vele DC Comics fans. Het vorige logo wat ook wel het peel-back logo werd genoemd, viel niet echt in de smaak. Het logo kwam onverwacht en brak met de traditie van een minimalistisch en badge achtig logo. Het zal door vele gezien worden als een inkt vlek in de geschiedenis van DC Comics. Het nieuwe logo is de derde verandering in de laatste 11 jaar na het gebruik van een logo wat ongeveer 30 jaar lang werd gebruikt.
Het nieuwe logo wat is ontworpen door het bureau Pentagram (wat laatst ook het logo van mastercard onder handen heeft genomen) is een terugkeer naar de jaren ’70 logo’s. Het doet een beetje denken aan een teamlogo voor een sport team op een Amerikaanse Universiteit maar dan met wat stekelige puntjes eraan. Volgens vele zijn er honderden manieren om een DC logo in een cirkel te maken en dit voelt als al die ideeën in één logo gepropt. Echter zit er wel degelijk een verhaal achter deze punten. Volgens Jim Lee (DC Comics co-uitgever) is het bedoeld om het symbool van de grootste helden van DC Comics op te roepen namelijk: Superman, Batman en Wonder Woman. Het nieuwe logo heeft zijn debuut gemaakt op de comic: DC Universe Rebirth Special #1 en word vanaf nu op alle media uitingen getoond.