Deliveroo is een bezorgservice opgericht in 2013 die samenwerkt met restaurant ketens en onafhankelijke restaurants om hun voedsel bij u thuis of op kantoor te bezorgen. Dit doen zij vooral op de fiets. Het “roo” gedeelte in de bedrijfsnaam komt neer op het dier de kangoeroe. Dit is natuurlijk niet zonder reden gedaan. Een kangoeroe is namelijk ontzettend beschermend over hun jong. Bij Deliveroo zijn ze net zo beschermend voor je eten als een kangoeroe voor hun jong. Deliveroo was eerst alleen maar beschikbaar in Engeland maar is sinds kort ook werkzaam in: Nederland, Frankrijk, Duitsland, België, Ierland, Spanje, Italië, Australië, Singapore, Dubai en Hong Kong. Vanwege deze ontzettende groei vonden ze het een mooie gelegenheid om een nieuw logo en gehele nieuwe identiteit te laten ontwerpen door het in Londen gevestigde reclame bureau DesignStudio.
Het oude logo was letterlijk een kangoeroe met een zakje in zijn hand wat heel duidelijk aangaf wat het bedrijf deed. Het nieuwe logo is precies het tegenovergestelde. De vorm van de kangoeroe is eigenzinnig, vet en het heeft niet meteen duidelijk de vorm van een kangoeroe. Je moet even nadenken voordat je precies weet wat het is en als je het eenmaal ziet blijft het goed hangen. Ook het lettertype heeft een verandering onder gaan. Er is gekozen voor kleine letters in plaats van hoofdletters en het lettertype is wat meer hoekig. Het hoekige lettertype past dan ook uitstekend bij het icoon. Een leuk detail in het logo is dat de schuine kanten deelbaar zijn door 6 en alle hoeken 90 graden zijn.