Vanaf dit voetbalseizoen heet de Engelse competitie weer gewoon ‘Premier League’ en vervalt ‘Barclays’ dus als naamdrager. Een nieuwe naam betekent een nieuw logo en het ontwerpbureau DesignStudio en Robin Brand Consultants kregen kregen de grote eer. Doordat Barclay’s als naamdrager verdwijnt hadden ze de mogelijkheid om eens goed na te denken over hoe de Premier League zich als organisatie en competitie wilt presenteren naar de buitenwereld. Het nieuwe logo ziet er modern en strak uit, zodat het gemakkelijk voor verschillende doeleinden gebruikt kan worden. Het icoon is nogal altijd de leeuw met de kroon maar dan op een minimalistische manier weergegeven.
In het oude logo werd nog gebruik gemaakt van een Serif woord merk. Met de komst van het nieuwe logo is er gekozen voor een afgerond font wat gebaseerd is op het lettertype FontFont’s FF Mark. Op dit moment word er nog gewerkt aan een eigen lettertype wat de naam “Premier Sans” moet gaan krijgen.
Het kleuren pallet gaat om de 3 jaar vervangen worden. Dit is mogelijk omdat het nieuwe logo op tal van verschillende ondergronden gebruikt kan worden. Het logo begint in de kleurstellingen: geel, groen blauw en roze-rood. De keuze hiervoor is om te laten zien hoe levendig en gewaagd de Premier League is.