Subway is in 1965 opgericht als Pete’s Super Submarines en werd in 1968 omgedoopt in de naam zoals we die nu kennen: Subway. Subway is een fastfood restaurant die sandwiches en salades serveert op meer dan 44.000 locaties in 112 landen en is daarmee de grootste fastfood keten van de wereld (Mc Dondald’s heeft 36.000 locaties).
In augustus heeft Subway een nieuw logo en nieuwe look onthult die in 2017 uitgerold word over de hele wereld. Dit is de grootste verandering sinds het logo een beetje werd gewijzigd in 2001. Het oude logo was gewaagd en had een vrij dik lettertype, het nieuwe logo is daarin tegen meer minimalistisch. De pijlen die vast zitten aan de “S” en de “Y” blijven echter behouden. Het nieuwe logo staat rechtop, is gedurfd en vangt meer de essentie van het merk met een frisse en moderne uitstraling. De kleuren van het logo zijn geoptimaliseerd zodat het beter tot zijn recht komt op de verschillende kanalen waarmee Subway zich kenbaar maakt. Daarnaast heeft het bedrijf een icoon ontwikkeld die eveneens gebruik maakt van de pijlen wat een simpele maar toch krachtige uitstraling geeft. De introductie van het nieuwe logo en het icoon is de volgende stap in de ontwikkeling die het merk momenteel doormaakt. Eerder dit jaar zijn SUBWAY® Digital en verschillende menuveranderingen aangekondigd.